کد خبر: ۲۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

حال خودروسازان در بازار آمریکا چطور است؟

به تازگی گزارشی از میزان فروش شرکت‌های خودروسازی مختلف در بازار ایالات متحده آمریکا در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده که نشان دهنده رکود و اشباع بازار است.
به گزارش خودروکار، با گذشت آخرین ماه از سه ماهه سوم سال جاری میلادی، بزرگترین شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی فعال در بازار ایالات متحده آمریکا طبق روال هرساله خود به انتشار گزارش های مربوط به میزان فروش در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ و همچنین تعداد خودروهای فروخته شده از آغاز سال تاکنون اقدام کرده‌اند.

بر اساس گزارش و جداول مربوطه، می‌توان دریافت که در مجموع میزان فروش بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان در این بازه زمانی تقریبا ثابت بوده و بر روی ۴.۳۲ میلیون دستگاه ایستاده است. از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون نیز که یک بازه زمانی ۹ ماهه است، تحویل خودرو ۱.۶ درصد کاهش یافته و با ثبت ۱۷ میلیون دستگاه، کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون را رقم زده است. این بدان معناست که پیش بینی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت و بازار خودرو مبنی بر رکود بزرگ اقتصادی ناشی از اشباع بازار و برخی دیگر از عوامل همچون نرخ رشد پایین اقتصادی و جنگ‌های تجاری درست از آب درآمده است.

جدول زیر نشان می‌دهد که بسیاری از خودروسازان هم در سه ماهه سوم و هم از آغاز سال تاکنون، با رشدی منفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در میزان فروش محصولات خود مواجه شده اند.

جنرال موتورز در سه ماهه سوم ۲۰۱۹، ۷۳۸ هزار و ۶۳۸ دستگاه فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۳ درصد رشد داشته ولی در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از آغاز سال تاکنون، دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۳۷ دستگاه فروخته و این بدان معناست که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۸ درصد رشد منفی داشته است.

شرکت فورد نیز در سومین فصل از سال جاری میلادی، با رشد منفی ۴.۹ درصدی، ۵۸۰ هزار و ۲۵۱ دستگاه فروخته و در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از آغاز سال تاکنون، یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه را در بازار آمریکا به فروش رسانده است و رشد منفی ۳.۵ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.

تویوتاموتورز ۶۲۷ هزار و ۱۹۴ دستگاه در سومین فصل ۲۰۱۹ به فروش رسانده و با رشد منفی ۱.۲ درصدی مواجه شده است. این خودروساز ژاپنی همچنین در در بازه زمانی ۹ ماهه یعنی از آغاز سال تاکنون، یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۰۲ دستگاه فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

فیات کرایسلر نیز در سه ماهه سوم منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، با رشدی ۰.۱ درصدی موفق شده در بازار آمریکا ۵۶۷ هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو بفروشد ولی در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز سال تاکنون، با رشدی منفی ۱.۱ درصدی یعنی فروش یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۶۹ دستگاه مواجه شده است.

میزان فروش نیسان – میتسوبیشی نیز در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، نیز با ۴.۹ درصد کاهش مواجه شد و ۳۵۱ هزار و ۸۲۸ دستگاه خودرو فروخت اما از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ دستگاه فروخته و رشد منفی ۶.۴ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.

شرکت هوندا نیز در بازار آمریکا توانست در بازه زمانی سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، ۴۲۹ هزار و ۲۱۴ دستگاه فروخته و میزان فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد رشد و افزایش یافته است. این در حالیست که میزان فروش آن در ۹ ماهه آغاز سال تاکنون، رشدی منفی ۰.۱ درصدی داشته و یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۰۹ دستگاه به ثبت رسیده است.

خودروهای تسلا در این میان رشد منفی قابل توجهی نسبت به سایر برندهای خودرو به نام خود ثبت کرده اند. میزان فروش خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند این برند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳۶ هزار دستگاه بوده است و این بدان معناست که ۴۱.۱ درصد رشد منفی داشته است. این خودروساز جاه طلب آمریکایی همچنین از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون، ۹۳ هزار دستگاه در بازار ایالات متحده فروخته که میزان فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است.

مرسدس بنز نیز در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، موفق شد با رشدی ۱۵.۱ درصدی ۸۹ هزار و ۷۶۶ دستگاه در بازار آمریکا بفروشد ولی در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز سال تاکنون، ۲۵۳ هزار و ۶۸۳ دستگاه به فروش برساند و رشدی منفی ۰.۳ درصد را برای خود ثبت کند.

فولکس‌واگن در سومین فصل از سال جاری میلادی ۱۶۶ هزار و ۵۸۶ دستگاه فروخت که در مقایسه با عملکرد و میزان فروش در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز سال تاکنون، ۴۸۵ هزار و ۲۹۷ با رشدی ۱.۳ درصدی، عملکرد موفقیت آمیز و قابل توجهی به شمار نمی رود.  

بی‌ام‌و نیز که یکی از پرطرفدارترین برندهای خودروسازی در میان مشتریان جوان در بازار ایالات متحده آمریکاست، با ۳.۵ درصد رشد در سه ماهه سوم ۲۰۱۹، ۸۶ هزار و ۴۸۷ دستگاه فروخت و در بازه زمانی ۹ ماهه با رشدی ۰.۴ درصدی، توانست ۲۶۱ هزار و ۱۷۰ دستگاه بفروشد.

شرکت مزدا یکی از آن دسته خودروسازانی است که شاهد بیشترین میزان ریزش فروش در سال جاری میلادی بوده و با رشدی منفی ۱۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، تنها ۲۰۸ هزار و ۱۶۷ دستگاه فروخته و میزان فروش آن در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ نیز ۲.۲ درصد کاهش یافته و به ۶۹ هزار و ۶۱۲ دستگاه رسیده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار